Vilkår og betingelser
FairBillet sælger ikke varer, men formidler billetter og værdikuponer, og det foregår derfor lidt anderledes, end du måske er vant til fra en almindelige webshop.
Hvem handler jeg med?
FairBillet formidler udelukkende salg af billetter/kuponer mellem billetkøberen/kuponkøberen og den ansvarlige arrangør. Aftalen indgås altså mellem dig og arrangøren.
Hvad med betaling?
Du kan betale med Dankort, Visa/Dankort, Visa, Visa Electron, Mastercard, og eDankort. Afhængig af hvilket kort du bruger, betaler du et betalingskortgebyr. Dette gebyr opkræves i betalingsvinduet og går direkte til NETS/Teller.
Al trafik mellem dig og FairBillet foregår krypteret.
De oplysninger, du indtaster om dit betalingskort, sendes direkte til NETS/Teller, og FairBillet hverken ser eller gemmer dine kortoplysningerne.
Hvordan får jeg billetterne/værdikuponerne?
Billetterne eller værdikuponerne bliver sendt til den e-mail, du indtaster i forbindelse med købet. Du selv skal printe dine billetter eller kuponer og tage dem med til arrangementet.
Umiddelbart efter dit køb, sender vi en mail med billetterne/kuponerne. Men i perioder med stor aktivitet kan der gå 30-60 minutter inden de kommer frem.
Hvis du ikke kan finde mailen i din indbakke, kan du tjekke spam-mappen (også kaldet uønsket post eller junk-mail).
Har du ikke modtaget din mail efter 1-2 timer efter købet, kan du logge logge ind (eller oprette en bruger) her på siden og downloade dem. Det gælder selvfølgelig også, hvis du er kommet til at slette mailen.
Hvad er prisen?
Prisen er oplyst sammen med et evt. billetgebyr. Herudover kan du efter valg af betalingskort komme til at betale et kortgebyr.
Dankort er billigst at bruge, mens bankerne pålægger størst gebyr på udenlandske betalingskort og kort med lang kredittid. Du kan altid se det eksakte kortgebyr, inden du betaler.
Hvis ikke vi oplyser andet, så er alle priser i danske kroner (DKK) samt inklusive moms og afgifter.
Arrangørens vilkår
Arrangøren, som er den du køber billetten eller kuponen af, har nogle vilkår:
- Billetter og værdikuponer refunderes kun af arrangøren og kun i tilfælde af aflysning
- Billetgebyr (25 DKK inkl. moms) refunderes ikke
- Arrangøren og FairBillet fraråder videresalg af billetterne eller kuponerne. Du kan ikke vide, om de er kopieret eller solgt til andre. Hverken arrangøren eller FairBillet har noget ansvar for problemer, som skyldes kopiering eller videresalg.
- Du kan kontakte arrangøren via arrangørens infoboks på arrangementets side. Arrangørens email står også på din billet/værdikupon.
FairBillet's ansvarsbegrænsning
Vigtigt:
FairBillet formidler kun salget, og det er arrangøren, der har ansvar over for dig som kunde angående aflysning af arrangementet eller arrangørens betalingsstandsning, konkurs samt eventuelle andre reklamationer vedrørende arrangementet.
I sådanne tilfælde skal du henvende dig arrangøren. Reagerer denne ikke skal du kontakte os.
Undtagelse:
Hvis du betaler med et udenlandsk betalingskort som MasterCard, VISA, EuroCard, JCB, Maestro eller American Express, er reglerne dog lidt anderledes. Her har du stadig muilghed for at kontakte FairBillet i tilfælde af aflysning eller arrangørens konkurs. Du kan altså i det tilfælde selv vælge, om du vil kontakte arrangøren eller os.
Du skal være opmærksom på, at et "Visa/Dankort" er et Dankort, når det bruges i Danmark. Hverken Dankort eller Visa/Dankort er altså ikke omfattet af denne undtagelse.
Hvad med fortrydelse?
I henhold til "Lov om visse forbrugeraftaler § 17 stk. 2 jf. § 9 stk. 2 nr. 2a" er køb af billetter ikke omfattet fortrydelsesretten. Billet-, kort- og evt. administrationsgebyrer refunderes ikke.
Værdikuponer er i udgangspunktet omfattet af 14 dages fortrydelse, men ikke hvis de gælder for
- Køb af levnedsmidler og varer til husholdningens løbende forbrug
- Aftaler om indkvartering, transport, forplejning, som fx servering og catering, rekreative fritidsaktiviteter, underholdnings- og idrætsaktiviteter og lignende kulturbegivenheder, hvis det fremgår af aftalen på, hvilken dag eller i hvilken periode aftalen udføres.
Hvad med mine oplysninger?
FairBillet tager privatlivet alvorligt. Vi hverken giver eller sælger dine oplysninger til tredjemand.
Vi giver selvfølgelig dit navn, din e-mail og telefonnummer til arrangøren: Det er jo arrangøren, du reelt handler med, og arrangøren har brug for at vide, hvem du er. Det kan f.eks. være, at arrangøren har brug for at give vigtige oplysninger i forbindelse med arrangementet. Ligeledes i den uheldige situation med en aflysning har arrangøren brug for at kunne komme i kontakt med dig med henblik på refundering eller flytning.
Oplysninger er underlagt "Lov om behandling af personoplysninger", og FairBillet er dataansvarlig.
Du kan læse mere om loven og Datatilsynet på www.datatilsynet.dk.
Vi tager forbehold for fejl
FairBillet tager forbehold for fejl og mangler i både priser, gebyrer og beskrivelser - samt i de udsendte e-mails.